onsdag 8 juni 2011

Gröna rummet - en oas i Gränna

 Gröna rummet drivs av en trädgårdsförening med några riktiga entusiaster. Vid boulebanan i Gränna har de skapat en trädgård öppen för alla. Jag tycker initiativet är fantastiskt, människor som inte har en egen trädgård får komma hit och påta i jorden, får en social samvaro och ett föreningsliv på köpet.

 Trädgården är bara ett år gammal men växer fram en bit i taget. Föreningen tar gärna emot plantor och ska man ändå dela sin plantor hemma kan man skänka dem hit.

När jag gick runt i trädgården hittade jag några favoriter. Den här Backsippan, tror jag att det är, är helt underbar. Vill ha!

Om jag hade plats i min trädgård så skulle jag också ha kanter av Mossflox, så vackert.

Det här visade sig vara en Oxtunga, troligtvis heter den så då den har sträva blad i form av en tunga.

Hajade till när jag så rosablommande jordgubbar, vet ej vad det är för sort. Läste att "Roman" blommar i rosa, fint och lite annorlunda är det.
Vill du komma i kontakt med "Gröna Rummet"?
Ring: 0390-12377 eller 0390-10725

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar