torsdag 2 juni 2011

Tävling - vinn kaffekvarn från Zoégas

Tillsammans med Zoégas är det nu dags för en ny tävling. Den här gången finns det två kaffekvarnar av märket Wilfa CGR-1 och hela kaffebönor i vinstpotten. Två vinnare kommer att utses i den här väldoftande tävlingen.


Tävlingsuppdrag:
Vem vill du imponera på med färskmalet kaffe?



Lämna ditt tävlingsbidrag samt din mailadress här i kommentarsfältet.

Sista tävlingsdag för att lämna ditt bidrag är 
16 juni 2011 kl: 16:00
Tävlingen är avslutad!

44 kommentarer:

  1. Min gubbe. Så han vill dricka kaffe med mig på altanen ;)

    SvaraRadera
  2. Patrik Nilsson2 juni 2011 kl. 13:05

    Jag vill imponera på min Svärfar, han är en riktig kaffeälskare och kanske finsmakare? han är dock väldigt svårflirtad *haha* här har jag ett bra tillfälle att imponera lite :)

    Mailadress patriknilsson1985@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Ida Lundström2 juni 2011 kl. 13:08

    Flyttar snart hemifrån och när min kräsne far kommer på besök måste jag ha ett perfekt kaffe istället för mitt vattniga snabbkaffe som jag annars alltid använder.

    Mailadress: lundstromida@live.se

    SvaraRadera
  4. Jag vill bjuda maken, på kaffe med den goda Zoegasmaken.
    När vi skiljs från John Blund,
    njuter vi av dagens första kaffestund!

    SvaraRadera
  5. Jag vill bjuda maken, på kaffe med den goda Zoegasmaken.
    När vi skiljs från John Blund,
    njuter vi av dagens första kaffestund!

    alandersson@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag vill imponera på min son Magnus.
    Han har blivit en riktig "kaffegourmet"
    Visst har han rätt ,det finnas kaffe och det finns Zoegas !!!!
    Att bjuda honom på superkaffet -färskmalet , det vore härligt.
    Pia P.

    SvaraRadera
  7. Som nybliven mamma tvåbarnsmamma stressar jag mellan blöjbyten och att amma. Men varje tisdag klockan två är det mammafika för oss stora och lek för de små.
    Klart jag vill imponera på mammagruppen – då blir jag stoltare än tuppen.
    Jag börjar med att kamouflera köpemuffins med glasyr – så de ser ut som ett hembakt cupcakeäventyr.
    Sen plockar jag fram vinnarkvarnen lagom tills de kommer tågande med barnen och överraskar med världens godaste java – visst låter det bra va?!
    Därför håller jag nu både tummar och tår för att den fina kaffekvarnen ska bli vår!

    Mvh Emma
    emmafortuna@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag skulle vilja bjuda min mamma och pappa - pappa äger ett café så han skulle det ju inte vara fel att inpa lite på så att man får sommarjobb i sommar ;)

    Johannes
    katten_jansson94(A)hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Min sambo Petri, de dagar vi kan äta frukost tillsammans får gärna förgyllas ytterligare av färskmalet kaffe!

    haltarsbo_13@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Kungen. Han skulle nog kunna behöva något uppiggande just nu.

    Kajlius@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Jag skulle vilja imponera mina föräldrar med en färskt rykande kopp kaffe eftersom dom älskar kaffe så mycket.

    madein_paint@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Min man är en riktig kaffeälskare, men eftersom han inte gillar kaffet från våran kaffebryggare så köper han alltid kaffe ute. Det skulle vara guld värt att få se hans min när han får kaffe från zoegas kaffekvarn. Det skulle förgylla våran sommar!
    /regndroppen@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Kanske gubbstrutten börjar dricka kaffe igen,
    vi har inte riktigt samma smak längre,
    så han protesterar vilt genom att dricka te!!usch!!

    SvaraRadera
  14. En balja lut till min hustru Rut, eller en kopp kaffe till min bror Affe?
    Mvh Robin, robin.eriksson@gmail.com

    SvaraRadera
  15. jag vill impa på mina kursare! Ingen har sånt flott kaffe!

    lisa@speedmail.se

    SvaraRadera
  16. Den självklara gästen till ett sådant fint kaffekalas är min mormor, förr när hon (och jag) var yngre gjorde hon riktigt kokkaffe, malde bönorna i en liten kvarn och sen i den rostfria kannan på spisen, nostalgi! numera är det bara pulverkaffe i snabbformat som gäller för henne. Så vinner jag - blir det kaffekalas med mormor en ljuvlig sommar dag.
    erikssonlinn@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag är själv "en dryg skåning" som skulle med största förvåning bjuda en överraskad Per Morberg. Om mina matlagningskonster kan man tvista men med en kaffekvarn blir jag min egna barista.

    Eva
    fam.pohjan@telia.com

    SvaraRadera
  18. Jag vill imponera på min dotter, som jobbat på Starbucks i London. Hon vet hur kaffe ska smaka, skulle vara spännande att höra om mammas hem-malda duger!

    nannaeATlive.se

    SvaraRadera
  19. Mina två kompisar. Jag får alltid låna deras lägenheter när jag behöver det som mest, och skulle gärna ge dem en god kopp kaffe för besväret :) ha det gött
    emely.drugge@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Min mamma! Hon förtjänar det efter att ha hjälpt mig så mycket med min nya lägenhet.

    SvaraRadera
  21. Min mamma! Hon förtjänar det efter att ha hjälpt mig så mycket med min nya lägenhet.
    olof.forslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Det finns en så söt och trevlig kille på mitt jobb som jag är lite förtjust i, och han råkar vara lite av en kaffesnobb. Att få locka hem honom med en fin kaffekvarn till en oskyldig liten fika skulle vara toppen. Vem vet vad det kan leda till...

    garberget@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Min kompis Henrik.
    Han klagar alltid när han är hemma hos oss över att vi kokar kaffe i kaffepanna och är omoderna.. Han har en kaffemakin a´la deluxe. Om vi vinner kaffekvarnen har vi ju kommit en bra bit på väg att kunna slå honom på fingrarna!!

    fru.p@hotmail.se

    SvaraRadera
  24. Min son är en riktig kaffesnobb,
    vill visa att även en gammal mamma kan.

    carinbjurstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Jag är en kaffeälskare och likaså min kära granne
    nu när hennes kaffekvarn har gjort sitt och nu kan hon inte kan bjuda kaffe i sitt egna hemma Cafe som hon har i sitt uterum grannar,vänner saknar det mycket.Så därför vill jag gärna överraska henne med en Zoegas kaffekvarn så hon kan fortsätta med sitt Cafe

    SvaraRadera
  26. Jag är en kaffeälskare och likaså min kära granne
    nu när hennes kaffekvarn har gjort sitt och nu kan hon inte kan bjuda kaffe i sitt egna hemma Cafe som hon har i sitt uterum grannar,vänner saknar det mycket.Så därför vill jag gärna överraska henne med en Zoegas kaffekvarn så hon kan fortsätta med sitt Cafe
    marie.mnsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Jag har inte träffat min bror på tio år, men nu har vi äntligen bestämt att han ska bo hos mig under Augusti månad. Jag är väldigt nervös och vill att att vi ska ha en perfekt månad. Både jag och min bror älskar kaffe och det skulle vara roligt att ha en sån fin kaffekvarn hemma när han kommer hit.
    peace7997_2@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Min mormor som sitter i himlen och tittar ner på mig. Hon var väldans noga med hur kaffet skulle vara och jag vill visa att även lilla jag kan...

    hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Jag vill imponera på min bästa kompis pappa som älskar en kopp starkt kaffe på deras nybyggda balkong!

    jakoberi@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. När svärmor kommer på visit,
    väntas gott kaffe och kondisbit,
    och vad bättre sätt att visa god dygd,
    än att bjuda rykande varm färskmalen brygd?
    Av Wilfa välmalet Zoégas i koppen,
    imponeras svärmor till sista droppen,
    och vem önskar inte sådant förtroende,
    även om risken då är stor att hon blir inneboende!

    avsrules(at)swipnet.se

    SvaraRadera
  31. Jag avskyr kaffe... (Kan inte hjälpa det...) Och det vet naturligtvis alla i min närhet. Ingen skulle därför komma på idéen att be mig koka kaffe till dem då de anser att om jag, som ej dricker kaffe, skulle koka kafe till dem, så skulle det helt enkelt smaka skit. Med denna kvarn och detta kaffe är det helt enkelt omöjligt att misslyckas med kaffet och jag skulle ha möjligheten att imponera på HELA MIN BEKANTSKAPSKRETS, som har intrycket av att jag suger på att koka kaffe då jag ej dricker det själv.

    MVH

    Victoria

    victoria(at)svenssonutas.se

    SvaraRadera
  32. Mamma mia!
    Hon som drömde om att bli barista,
    Är den första inbjudna på min lista!
    Gott kaffe fick jag alltid i mammas hem,
    Kaffedoft kändes sedan klockan fem!
    Kaffebönor gav hon som souvenir till alla,
    ”Kaffelina” brukar folket henne kalla!
    Från sin mugg är hon aldrig isär,
    Andedräkten har enbart en karaktär!
    Nu är det min tur att imponera,
    Visa morsan hur färskmalet jag kan maskinera!
    Vårt DNA som bara är koffein,
    Förbättras med Zoegas och denna underbara maskin!
    Kaffe-tradition i familjen går från mor till barn,
    Nu är det bara att skrika: ”Först till Wilfa-kaffekvarn”!

    Karin F
    kakasvea@yahoo.com

    SvaraRadera
  33. Min farmor som köpte min första kaffebryggare. Hon gör otroligt gott kaffe och det skulle ju vara underbart att få se hennes min när hon tar sig en kopp hos mig nästa gång hemma hos mig!

    denise_himmist@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Mina vänner från Colombia är svårimpade i sin paradgren "gott kaffe". MEN jag skulle vilja göra ett riktigt ärligt försök!


    stira@live.se

    SvaraRadera
  35. ,, oooO,,,,,,,,,,,,,,,, Många människor går
    ,,,(,,,,),,,,,Oooo,,,,, in och ut i ditt liv,
    ,,,,\,,(,,,,,,,(,,,,),,,,, men bara riktiga vänner lämnar
    ,,,,,\_),,,,,,,),,/,,,,,, sina fotspår i ditt hjärta
    ,,,,,,,,,,,,,,,(_/,,,,,,,, och minnen som förblir inlåsta för evigt
    Tänk att få servera de vännerna på riktigt gott kaffe.


    kattenrattis@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Tänk vad hustrun njuter i fulla drag, när vi sitter i bilkö på infarten till Helsingborg varje dag!
    Jag är mest stressad, men hon super in doften från Zoégas rosteri,
    och skulle bli överlycklig att få en egen kvarn att mala deras bönor i.

    mobilas@passage.se

    SvaraRadera
  37. Tänk vad hustrun njuter i fulla drag, när vi sitter i bilkö på infarten till Helsingborg varje dag!
    Jag är mest stressad, men hon super in doften från Zoégas rosteri,
    och skulle bli överlycklig att få en egen kvarn att mala deras bönor i.

    mobilas@passagen.se

    SvaraRadera
  38. Om jag kunde välja vilken person som helst, riktig eller påhittad, så skulle jag välja Chris Walker - bättre känd som Fantomen. Det finns mycket jag skulle vilja fråga honom, alla äventyr han har varit med om till exempel. Det kanske han skulle vilja berätta över en kanna nymalet och nybryggt kaffe.

    emmelli237@gmail.com

    SvaraRadera
  39. Jag vill imponera på svärfar som bara dricker kokkaffe. Något annat än kokkaffe tycker han inte duger och han suckar alltid åt våran bryggare. Hans kaffepanna går varm varje dag och det är visserligen gott kaffe, men slår det färskmalet? Vill bjuda honom på en smakupplevelse och få honom att inse att det finns mer än bara kokkaffe...



    kicki_m1@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. På mamma givetvis, hon är en riktig kaffetant på alla sätt och vis!! Men hon är såååå envis!!!

    Håller fast vid en gammal kaffebryggare och vågar inte testa något nytt,....så det skulle ju verkligen vara kul och få den utbytt!
    För innerst inne vet jag att hon färskmalet vill ha, så det skulle vara kul att imponera henne med det ida'!! Att få överraska henne skulle vara kul, och hon skulle ju bli gla'!

    slgotland7(at)gmail.com

    SvaraRadera
  41. Den enda som det spelar någon vad hon tycker om mig på tidiga morgnar när lederna knakar och man bufflat sig ur sängen, ockuperat toaletten och gett sig ut i köket.
    Flickan som sovit bredvid mig hela natten. Min Felicia.

    Spexet@gmail.com

    SvaraRadera
  42. Thomas Di Leva för att han alltid bjuder på frukt på sina konserter. Jag skulle vilja bjuda tillbaka med en kopp färskmalet Zoega!

    SvaraRadera
  43. Hlömde mailadressen : asa.ullstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  44. Bra för dig

    Vi är registrerade lån långivande bolaget vårt mål är att ge lån till människor som avvisats av banken för oförmåga att ge säkerhet

    Om du står inför några ekonomiska svårigheter oroa dig inte mer din hjälp kommer nu proceduren är enkel kontakt här e-post:
    ( honeywell240@gmailcom)

    Vi ger ut lån till ow ränta på 3% fyllning i denna ansökan om du är intresserad

    Lån Information:

    Namn:
    Land:
    Mängd:
    Varaktighet:
    Tel:
    tack för ditt beskydd

    James Hook

    SvaraRadera