tisdag 1 februari 2011

Fluffiga fruktpannkakor med yoghurt och honung

 Så här ser det ofta ut hemma hos mig, min dotter äter halva äpplet och sedan inget mer. Antingen fryser jag in dem i bitar eller så gör jag pannkakor på dem.

Tjocka fluffiga pannkakor med gammal eller överbliven frukt. Jag serverar den med tjock naturell yoghurt och honung.


Fluffiga fruktpannkakor med yoghurt och honung 4 port

2,5 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
2,5 dl mjölk
1 ägg
1 nypa salt
2 äpplen, päron eller 1 banan, grovt rivna
smör att steka i
tjock naturell yoghurt
rinnande honung eller fast honung som värmts några sekunder i micron

Vispa mjöl, bakpulver, mjölk, ägg och salt till en slät smet. Blanda i den rivna frukten. Stek små pannkakor i smör och servera med yoghurt och honung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar