onsdag 25 maj 2011

Havregrynsgröt med äppeljuice och kanel

 Den här gröten smakar äppelpaj och borde kunna passa många i smaken, dock inte mina barn som jag envetet försöker få att äta havregrynsgröt. Jag tycker själv att den är väldigt god och bra som variation till min lingonsylt som jag normalt toppar min gröt med.



Havregrynsgröt med äppeljuice och kanel 2 port

4 ½ dl äpplejuice eller hälften vatten om du vill ha en mindre söt gröt
2 dl havregryn
½ tsk malen kanel
1 krm salt


Blanda juice, havregryn, kanel och salt i en kastrull. Koka upp och koka på medelvärme 3–4 min under omrörning. Servera med mjölk och gärna rivet äpple.

Tips!
Blanda juice, havregryn, kanel och salt i en rymlig skål eller bunke. Tillaga i mikro på full effekt ca 2 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar