lördag 28 maj 2011

Mamma - glöm inte Mors dag!

 Det här är min mamma, världens bästa mamma! Lika stor matentusiast som jag själv, tja det är ju därifrån jag fått det. På bilden rustar vi för kräftskiva, förra året förstås vi tjuvstartar inte. Vi läser alla kräfttester som finns, snittar betygen och köper dom bästa kräftorna. Ibland blir det bra, ibland inte. Men nu åter till lilla mamma, det är så hon kallar sig. Vi kallar henne mojjan och mina barn säger nanna. Puss och kram kära mor!

På söndag den 29 maj är det Mors dag
Högtidsdagen då vi hedrar och uppmärksammar moderskapet och firar vår mamma för att hon är hon. 
Mors dag infördes år 1908 i Philadelphia av Ann Jarvis för att på årsdagen av hennes egen mors bortgång hedra minnet av henne.
Mors dag firades för första gången i Sverige år 1919 på initiativ av Cecilia Bååth-Holmberg. Mors dag infinner sig alltid sista söndagen i maj månad. 
 Ge din lilla mamma lite extra kärlek och uppmärksamhet på söndag, det förtjänar hon!

Mamma, jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar